Pierre Boulanger, Citroënin uusi johtaja
Pieni auto, jolla on suuri tulevaisuus
Pierre Boulanger'lla, Citroënin uudella johtajalla on ajatus millä innovoida ja myydä enemmän renkaita: luomalla pienen auton. Vuonna 1936 hän määrittelee ohjearvot autolle "Neljä pyörää sateenvarjon alla", joka "voisi kuljettaa korillisen kananmunia peltojen poikki yhdenkään munan rikkoontumatta." Konsepti saa näin alkunsa. André Lefebvren johtama työryhmä tekee ensimmäisen protoyypin, joka esitellään Pariisin autonäyttelyssä lokakuussa 1939. Näyttely kuitenkin perutaan Ranskan jouduttua mukaan ensimmäiseen maailmansotaan. Takaiskusta huolimatta töitä jatketaan miehityksen alla. Auto saa lopullisen muotonsa ja kuuluisan nimensä 2CV. Vastaanotto on suorastaan sensaatiomainen Pariisin autonäyttelyssä 1948. Näin käynnistyy ennätyksellisen pitkä ura autolle, jota myytiin kaikkiaan 5 miljoonaa kappaletta kesäkuuhun 1990 saakka.