Esiteltiin ensi kerran Geneven autonäyttelyssä 1970. SM yhdisti teknisiä ratkaisuja, jotka aiemmin olivat tarjolla yksittäisesti muihin autoihin
SM antoi Citroënille mahdollisuuden valmistaa ylellinen ja tehokas auto, joka Ranskasta oli puuttunut toisen maailmansodan jälkeen.
Esiteltiin ensi kerran Geneven autonäyttelyssä 1970. SM yhdisti teknisiä ratkaisuja, jotka aiemmin olivat tarjolla yksittäisesti muihin autoihin, kuten DS:n kaasunestejousitus ja siihen liittyvät innovaatiot. Itsekeskittävä ohjaustehostin varmistaa pysähtymisen tehden SM:stä mukavan kaupunkiauton. Sen aerodynaamiset linjat suunnittelee Robert Opron. DS-kori sijoitetaan SM:n rungon päälle testeissä! Vaikka SM:n menestys olikin rajallinen vuoden 1973 öljykriisin johdosta (1/4 myynneistä USA:SSA), sitä arvosti erityisesti presidntti Georges Pompidou. SM:n"preisenttiversioita" valmistettiin vain kaksi kappaletta, molemmat coupé-versioita, joiden korin muotoilusta vastasi Henri Chapron.
Si elle voit son succès limité par le choc pétrolier de 1973 (un quart des ventes sont réalisées au Etats-Unis), la SM est néanmoins appréciée de Georges Pompidou. Décapotable et dotée d'une carrosserie redessinée par Henri Chapron, la SM présidentielle n'est produite qu'en deux exemplaires.